selamat datang ke azreyza90.blogspot.com

Saturday, June 16, 2012

' time management'

assalamualaikumm ......

baru- baru ni 2 hari yang lepas sy n my sis, pi la kursus bagi mencukupkan masa 7 days bagi staf gomen....ermm dalam ati mcm malas je nk p..tp disebabkan terpaksa la pi..bgi memenuhi KPI  haruslah kami pergi... hahaha

masa pi kat kursus tu otak da mencerna da.. mesti xbest pi kursus ni.. cz mesti diorang asyk cakap n ckp jer.... huhuu sungguh membosannkan......tp tmpt kursus tu best.. hahahaha sebab tmpt kursus tu ala-ala hotel la... makanan dia best.. memang terbaik la..hahahhhah..

masa kursus tu,, memang amazing la.. cz penceramah tu pandai la bg ceramah n ade pelbagai aktiviti LDK...syok sgt2....so masa kat kursus tu la aku taw cmne nk uruskan masa tyme aku kerja supaya keje aku akan lebih teratur....dan macam2 lagi la teknik2 untuk lebih bijak mengatur masa dlam kehidupan...

dan masa kat kursus tu mcam2 ragam dan ramai orang aku kenai..,, hahhahahah namanya saje satu company,, tp bukan semua aku kenal... walaupun da 2 thun lebih aku keje kat situ.... 
 
harap dapat join lg kursus yang mcam tu.. hihihi kursus yang menarik dan tidak membosankan... 

sekian,

sakuradehearty


Sunday, June 10, 2012

fall in love at first sight


► Betulkah dari mata turun ke hati?
► SEMUDAH itukah kamu jatuh hati?
► Bukan apa, cuma saya TIDAK FAHAM bagaimana itu boleh terjadi..
► Sekali lihat, terus suka…
► BIMBANG, setiap yang singgah di mata akan menyentuh HATI kamu juga..


 


°˚(¯`*•.¸..Tidak bertemu MATA, tidak bertemu SUARA..tidak mengungkap JANJI, tidak bermadah CINTA..cukuplah kata mengingati ALLAH, cukuplah nasihat serta teguran..cukuplah aku tahu kau punya AGAMA dan IMAN..HATI kita ALLAH yang punya, hati kita ALLAH yang jaga..BERDOALAH, kerana itu SENJATA kita..andai TAKDIR hidup bersama, pasti ALLAH akan mempermudahkan JALANnya..°˚(¯`*•.¸

 kadangkala kta melihat situasi bercinta dengan orang lain, bertunang dengan orang lain malah berkahwin pun dengan orang lain... ajal, maut , jodoh dan pertemuan itu semuanya rahsia Allah....ape-ape pun tu semua kuasa ALLAH SWT... kita hanya mampu beserah dan berdoa dan dialah yang menentukan segala-galanya... kita kena sentiasa berdoa agar ALLAH memberikan kte jodoh yang baik-baik untuk diri kita... aminnn...


 sakuradehearty

Saturday, June 9, 2012

kata hati (@_@)

disebalik air mata pasti akan ada senyuman
di sebalik luka pasti ada penyembuhnya
di sebalik kesabaran pasti akan ada kebahagiaan
di sebalik kesulitan pasti akan ada penyelesaiannya...

setiap yang berlaku pasti akan ada hikmahnya.. mengapa? kenapa? pasti ada sebabnya.. kerna hanya Allah yang mengetahui segalanya.....

dan setiap yang berlaku pada aku pasti ada hikmahnya.... dan aku hanya beserah padaNYA untuk menentukan yang terbaik untuk diri ini....



I LUV ALLAH SWT..





sakuradehearty

Thursday, June 7, 2012

~~ awak~~~

awk, terima kasih kerana telah membahagiakan saya selama ini… sy hargai cinta yang awk berikan tapi saya tidak sanggup untuk terus menipu diri saya… saya sayangkan awk tpi saya lebih sayangkan pencipta saya…. saya tidak boleh mencintai awk lebih daripada sy mencintai pencipta saya…. 



saya hanya manusia biasa yang kadangkala khilaf dalam tindakan yg saya lakukan…. sy tidak layak untuk awk… kerana saya bukan yg awk impikan…. sy tidak mampu untuk menjadi seperti yang awk impikan seorang wanita yang sentiasa di sisi awk…. 





Awak,,.. walau ape pun saya nk ucapkan terima kasih kerna pernah hadir dalam hidup saya dan menyayangi saya… saya juga nk mohon maaf jika sy ada wat kesalahan yang tanpa saya sedari dan selalu menyakiti hati awk tatkala saya stress dan sedih dengan keadaan sekeliling sya… saya harap awk maafkan sya….. 





sekian,, sampai di sini sahajalah yang dapat saya coretkan…. andai kau tahu aku jga menyayangimu tapi apakan daya  jodoh kita tiada kerna kita hanya mampu merancang tapi Allah swt yang menentukan segala-galanya….



~~~~ sakuradehearty~~

Wednesday, June 6, 2012

kini ku kembali

assalamualaikummm... hai semua...


huhuhuh da lama asenyer sy x update blog kan.. hikhikjhik.. sori la... bermacam2 perkara yang berlaku pada sy yang menyebabkan sy da jarang update blog sy yang lapuk ni.,,,, huhuhu ( sedih je tgk blog kawan sy cantik sgt) (@_@).....

hurmmm sy da cam blurb da xtaw da nk citer sal ape sebenarnya..... pelbagai konflik yang berlaku dalam hidup sy membuatkan saya ase cam xleh nk bernafas dan tidak tabah untk menghadapi dugaan,,, tp nasib baik la ade seseorang yg tlh memberi semangat kat saya,, untuk terus tabah dalam menghadapi dugaan yang diberikan olehnya,,,