selamat datang ke azreyza90.blogspot.com

Monday, October 8, 2012

tika aku dilanda kesedihan

assalamualaikum frenz,

hidup ini penuh dengan pancaroba dan ujian,, cuma kuat atau tidak untuk kita menghadapinya sahaja....ujian yang diberikan mampu menguji keimanan kte terhadapNYA... sama ada kta mampu untuk mengharungi atau kte berputus asa di tengah jalan....semua itu berada dalam tangan kita..

ak telah melalui pelbagai ujian yg kadangkala aku lemah dan berputus asa di tengah jalan.. tp.... nasib menyebelahi ku. kerna. aku mmpunyai kawan yang mampu memberikan aku semangat tika aku dalam kesedihan... tika hati aku dilanda kesedihan dia hadir untuk memberikan semangt.. tika aku gembira dia sama2 gembira,,, terima kasih sahabat dan untuk awk jugak kerna ape yg terjadi antara kta semua itu perancangan Allah, kte hanya mampu merancang tp Allah yang menentukan segala-galanya...

aku cuba untuk kuat menghadapi ujian yang diberikan.. tp kadang kala hati ini seringkali menggangu dengan  berbisik namamu.. dan fikiran ini asyik teringatkan mu..... huhuhuh ak xsanggup.. tp aku harus kuat,,, aku harus melupakan diri mu... setiap pertemuan pasti ada perpisahan....

hidup ini ibarat roda.. pabila kita berada di atas kita akan mula bermegah dan pabila kte berada di bawah kte berada dalam kesedihan dan kemurungan...

setiap berlaku padaku ada hikmahnya.. dan aku percaya dengan suratan takdir yang telah Allah tetapkan.. mungkin aku bukan dijadikan daripada tulang rusuk kau,,, mungkin kita hanya mampu bersahabat sahaja..

sekian,,, semoga awk sentiasa bahagia berada di samping insan tersayang....
 sekian...

Wednesday, August 22, 2012

kalau sudah sayang.....

assalamualaikum ..

ttbe ase nk post something kat blog ni... xtaw la nape,,, semakin ku pendam perasaan smakin pening kepala aku... nape la aku bleh ade perasaan macam ni..... nk bgtaw malu xbgtaw sesak nafas...

hurmmmm what should i do????? lau aku bgtaw mesti dia akan jauhkan diri daripada aku....n xkan jumpa aku dah,,, bermacam2 kemungkinan yang berpusing-pusing dalam ingatan aku ni....


huwaarggggjhhhhh pening,,,,,, HANYA TAWAKAL JE YG MAMPU KU LAKUKAN....

"cinta itu menyakitkan apabila mnyintai ssorg yg tidak menyintaimu, cinta itu lebih mnyakitkan apabila mencintai ssorg ttp tidak berani menyatakn cinta itu".....

ITU YANG AKU RASAKAN .... WHAT SHOULD I DO...??? SAY IT OR SAVE  IT.... 



SEANDAINYA DIA ADALAH JODOHKU SATUKANLAH HATINYA DENGAN HATIKU,,,

aminnn,,, ya raabbal alamin....

Saturday, July 28, 2012

sudah cukup sudah

assalamualaikum

salam ihya ramadhan ku tujukan kepada semua pembaca.... semoga ramdhan kali ini membawa seribu keberkatan dalam hidup kite....


en3 kali ini membawa lebih seribu erti yang cukup membuatkan aku matang dalam melayari sebuah kehidupan.. tp apakan daya...pelbagai dugaan yang telah kutempuhi dalam mngecap kebahagiaan... tp Allah yang menentukan segala-galanya,,,,,




" sudah cukup  sudah" merupakan sebuah tajuk lagu dari kumpulan nirwana dari indonesia menggambarkan tntang hati aku yg sudah cukup remuk rendam....

aku xmengharapkan kesempurnaan asalkan cukup memahami dan menyayangi ku seadaanya... ku tidak memerlukan kekayaan dalam menwarnai hidupkan asalkan kaya dengan keikhlasan dan kejujuran. ak tidak memerlukan orang yang hensem asalkan dia mampu membimbing ku  menuju ke syurga jannah bersama-sama dengannya...

kadangkala mnyukai seseorang itu amat menyakitkan tatkala diberitahu akan menyunting bunga yang lain sebagai suri di hati nya.... tp apakan daya aku bukan pilihannya..  " life must go on... yezzzaa i must be strong..


"ku hanya menantikan jodoh yang telah ditetapkan buat ku "

Saturday, June 16, 2012

' time management'

assalamualaikumm ......

baru- baru ni 2 hari yang lepas sy n my sis, pi la kursus bagi mencukupkan masa 7 days bagi staf gomen....ermm dalam ati mcm malas je nk p..tp disebabkan terpaksa la pi..bgi memenuhi KPI  haruslah kami pergi... hahaha

masa pi kat kursus tu otak da mencerna da.. mesti xbest pi kursus ni.. cz mesti diorang asyk cakap n ckp jer.... huhuu sungguh membosannkan......tp tmpt kursus tu best.. hahahaha sebab tmpt kursus tu ala-ala hotel la... makanan dia best.. memang terbaik la..hahahhhah..

masa kursus tu,, memang amazing la.. cz penceramah tu pandai la bg ceramah n ade pelbagai aktiviti LDK...syok sgt2....so masa kat kursus tu la aku taw cmne nk uruskan masa tyme aku kerja supaya keje aku akan lebih teratur....dan macam2 lagi la teknik2 untuk lebih bijak mengatur masa dlam kehidupan...

dan masa kat kursus tu mcam2 ragam dan ramai orang aku kenai..,, hahhahahah namanya saje satu company,, tp bukan semua aku kenal... walaupun da 2 thun lebih aku keje kat situ.... 
 
harap dapat join lg kursus yang mcam tu.. hihihi kursus yang menarik dan tidak membosankan... 

sekian,

sakuradehearty


Sunday, June 10, 2012

fall in love at first sight


► Betulkah dari mata turun ke hati?
► SEMUDAH itukah kamu jatuh hati?
► Bukan apa, cuma saya TIDAK FAHAM bagaimana itu boleh terjadi..
► Sekali lihat, terus suka…
► BIMBANG, setiap yang singgah di mata akan menyentuh HATI kamu juga..


 


°˚(¯`*•.¸..Tidak bertemu MATA, tidak bertemu SUARA..tidak mengungkap JANJI, tidak bermadah CINTA..cukuplah kata mengingati ALLAH, cukuplah nasihat serta teguran..cukuplah aku tahu kau punya AGAMA dan IMAN..HATI kita ALLAH yang punya, hati kita ALLAH yang jaga..BERDOALAH, kerana itu SENJATA kita..andai TAKDIR hidup bersama, pasti ALLAH akan mempermudahkan JALANnya..°˚(¯`*•.¸

 kadangkala kta melihat situasi bercinta dengan orang lain, bertunang dengan orang lain malah berkahwin pun dengan orang lain... ajal, maut , jodoh dan pertemuan itu semuanya rahsia Allah....ape-ape pun tu semua kuasa ALLAH SWT... kita hanya mampu beserah dan berdoa dan dialah yang menentukan segala-galanya... kita kena sentiasa berdoa agar ALLAH memberikan kte jodoh yang baik-baik untuk diri kita... aminnn...


 sakuradehearty

Saturday, June 9, 2012

kata hati (@_@)

disebalik air mata pasti akan ada senyuman
di sebalik luka pasti ada penyembuhnya
di sebalik kesabaran pasti akan ada kebahagiaan
di sebalik kesulitan pasti akan ada penyelesaiannya...

setiap yang berlaku pasti akan ada hikmahnya.. mengapa? kenapa? pasti ada sebabnya.. kerna hanya Allah yang mengetahui segalanya.....

dan setiap yang berlaku pada aku pasti ada hikmahnya.... dan aku hanya beserah padaNYA untuk menentukan yang terbaik untuk diri ini....



I LUV ALLAH SWT..





sakuradehearty

Thursday, June 7, 2012

~~ awak~~~

awk, terima kasih kerana telah membahagiakan saya selama ini… sy hargai cinta yang awk berikan tapi saya tidak sanggup untuk terus menipu diri saya… saya sayangkan awk tpi saya lebih sayangkan pencipta saya…. saya tidak boleh mencintai awk lebih daripada sy mencintai pencipta saya…. 



saya hanya manusia biasa yang kadangkala khilaf dalam tindakan yg saya lakukan…. sy tidak layak untuk awk… kerana saya bukan yg awk impikan…. sy tidak mampu untuk menjadi seperti yang awk impikan seorang wanita yang sentiasa di sisi awk…. 





Awak,,.. walau ape pun saya nk ucapkan terima kasih kerna pernah hadir dalam hidup saya dan menyayangi saya… saya juga nk mohon maaf jika sy ada wat kesalahan yang tanpa saya sedari dan selalu menyakiti hati awk tatkala saya stress dan sedih dengan keadaan sekeliling sya… saya harap awk maafkan sya….. 





sekian,, sampai di sini sahajalah yang dapat saya coretkan…. andai kau tahu aku jga menyayangimu tapi apakan daya  jodoh kita tiada kerna kita hanya mampu merancang tapi Allah swt yang menentukan segala-galanya….



~~~~ sakuradehearty~~

Wednesday, June 6, 2012

kini ku kembali

assalamualaikummm... hai semua...


huhuhuh da lama asenyer sy x update blog kan.. hikhikjhik.. sori la... bermacam2 perkara yang berlaku pada sy yang menyebabkan sy da jarang update blog sy yang lapuk ni.,,,, huhuhu ( sedih je tgk blog kawan sy cantik sgt) (@_@).....

hurmmm sy da cam blurb da xtaw da nk citer sal ape sebenarnya..... pelbagai konflik yang berlaku dalam hidup sy membuatkan saya ase cam xleh nk bernafas dan tidak tabah untk menghadapi dugaan,,, tp nasib baik la ade seseorang yg tlh memberi semangat kat saya,, untuk terus tabah dalam menghadapi dugaan yang diberikan olehnya,,,


Thursday, February 23, 2012

hidup ku kembali sunyi

ermmm jalan cerita hidupku makin lama makin lari dari landasan impianku… hurmm apakah impianku? biarlah menjadi rahsia hatiku… tp mengapa aku diuji sebigini?? semua tu ade hikmah disebalik cerita yang tlh tertulis untukku di atas sana…

mungkin belum tiba masanya lagi untuk aku menggapai impian yang aku harapkan selama ni… tiada orang yang mungkin memahami diri ku ini…hnya aku, Allah..dan family ku aje yang faham akan diri ku ini…. humrmr

dugaan sebgini kdangkala mmbuatkan aku menjadi seorang yag tabah.. tp kadangkala hatiku luka yang amat pedih …. tp apakan daya sudah suratan takdir mcam tuh… so walau macam mana pun ku harus terima ianya dengan redho….

biarlah masa yang menentukan segalanya,, aku hanya manusia biasa……:(

Thursday, February 16, 2012

haruskah aku terus bersabar?

ermmm sedihnya hati ini bila diperlakukan macam ni… macam diri aku ini tiada guna  lagi untuk nya,,, hanya aku yang perlu memahaminya.,. ak bersara dan terus bersabar tanpa sedar aku telah membuatkan ati lebih terluka berbanding sebelum ni…. tidak kah ia sedar aku memerlukan perhatian dia…

Cinta aku mungkin sudah tiada gunanya lagi buat dia… mungkin aku ini hanya sbg persinggahan… untuk ianya mencuba… menakluki hati seorang wanita…

adakah aku yangbersalah? aku xpasti apakah kesalahan yang telah aku lakukan sehinggakan dia da xmau nk bercakap dgn aku lagi…. hurmmmm pening ku memikirkan nya,,,

hidup aku sudah tiada warna warni  yg selama ni asyik menghurungi diriku…aku sentiasa merasa tenang dan bahagia kerana dia sentiasa di sisi aku.. tp adakah masih ada pelangi yang mampu menyinari hidup aku nti setelah ini berlaku dalam hidupku…….(aku hnya mampu berharap)/,,,

 

*kisah yang tiada kesudahan*